Fundacja Rozwoju Aktywności Społecznej Wspólnota


Wspólnie realizujemy projekty o charakterze społecznym, wspierające procesy rehabilitacji i reintegracji zawodowej

PREP - Program Rozwoju Edukacji Pozaszkolnej, FELU.10.03-IZ.00-0065/23

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027



Projekt jest lokalnym przedsięwzięciem wspierającym rozwijanie kompetencji cyfrowych,
umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną

Celem głównym projektu jest nabycie lub rozwijanie kompetencji i umiejętności cyfrowych oraz
wsparcie uzdolnień, zainteresowań 90 uczniów (50K/40M) szkół podstawowych poza edukacją
formalną z obszaru wskazanych poniżej gmin do XII.2024

Grupa docelowa

Grupa docelowa projektu: 90 uczniów (50K/40M) szkół podstawowych mieszkających lub uczących się na terenie gmin zagrożonych trwałą marginalizacją w województwie lubelskim z obszaru objętego projektem,
znajdujących się w niekorzystanej sytuacji społeczno -ekonomicznej, spełniający co najmniej jedną z następujących przesłanek: 1-8 z Regulaminu konkursu.

Będą to uczniowie szkól podstawowych z gmin: 
  • Białopole, 
  • Dubienka, 
  • Kamień, 
  • Leśniowice, 
  • Ruda- Huta

Wsparcie w ramach projektu:

Zadanie 1: AKADEMIA CYFRZAKÓW. Program wsparcia rozwijania kompetencji cyfrowych, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną. Każdy z UP weźmie udział (na podstawie diagnozy) w 24 godzinnych (6 dni po 4 h) zajęciach ukierunkowanych na nabycie kompetencji cyfrowych

Ponadto komplementarnie UP wezmą udział w formie coachingu szkoleniowego w zakresie w/w obszarach kompetencji cyfrowych : 6 h dla każdego z UP jako forma efektywnego rozwijania zainteresowań i talentów i utrwalania kompetencji cyfrowych zdobytych na zajęciach grupowych Ważnym elementem programu będzie mentoring edukacyjny - indywidualne wspieranie postępów UP w rozwijaniu kompetencji cyfrowych w kontekście zainteresowań: 6 h dla każdego z UP

Zadanie 2: Walidacja kompetencji cyfrowych. W ramach zadania zrealizowana zostanie walidacja (ocena) nabytych kompetencji cyfrowych. Walidacja po wszystkich zajęciach i zrealizowanym całym programem będzie miała na celu sprawdzenie (uznanie) czego nauczył się uczestnik, czy określone kompetencje cyfrowe zostały osiągnięte a zainteresowania ukierunkowane,  1h/uczestnik

Efekty projektu

Wsparcie rozwijania kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną. Niniejszy projekt realizuje Temat działań nr 2 określony w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 (część szczegółowa), tj. Upowszechnianie istniejących oraz opracowanie i wdrażanie nowych rozwiązań na rzecz rozwoju umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz zawodowych dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Projekt odpowiada na potrzeby i problemy grupy docelowej, zidentyfikowane na obszarze jego realizacji. Projekt zakłada się możliwość zatrudnienia osób z Ukrainy, które znają w wystarczającym stopniu j. polski jako pracujące w szkołach (celem
zwiększenia komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem). W przypadku tworzenia materiałów (w tym e-materiałów), aplikacji lub narzędzi informatycznych, nie będą one powielały już istniejących i planowanych do stworzenia na poziomie krajowym materiałów, aplikacji i narzędzi.
Wypracowane w ramach regionalnych programów e-materiały spełniają standardy ZPE (aktualne na dzień ogłoszenia naboru), tak aby była możliwość ich publikacji na ZPE. W przypadku wspierania kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy „DigComp”5. 8. Celem interwencji
EFS+ jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji. Wsparcie w projekcie będzie obejmować w szczególności wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich oraz z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, przy zapewnieniu braku stygmatyzacji. Projekt zakłada rozwijanie kompetencji dotyczących kompetencji cyfrowych

Wartość projektu: 219 150,00 złotych
Dofinansowanie projektu: 197 235,00 złotych
Wkład własny: 21 915,00 złotych